Fájó ízületek futás közben. Futósérülések és gyógyításuk


Mik a legfontosabb teendők térdfájdalom esetén?

fájó ízületek futás közben az ujjak deformáló ízületi kezelése

Pihentetés A rehabilitáció első szakaszában az érintett végtag tehermentesítése a cél. Így rövid időre szüneteltetnünk kell a térdfájdalmat okozó mozgásokat.

A "futótérd szindróma" amatőr és profi sportolók körében is ismert jelenség. De vajon mi okozza, és mit tehetünk a gyötrő fájdalom enyhítéséért? Összegyűjtöttük bevált praktikáinkat!

Ez természetesen nem jelenti azt, hogy pihenésen kívül semmit nem kell tennünk a gyógyulásunkért. Sőt az igazi munka csak most kezdődik!

fájó ízületek futás közben magnetoterápia a térd osteoarthritisének kezelésében

Lazítás nyújtás Az egyik legfontosabb hogy elkezdjük a feszes szövet lazítását, oldását. Ehhez szerencsére ma már rengeteg eszköz áll a rendelkezésünkre.

Milyen futócipőben fuss és miért nem elég egy futócipőt használni az edzésekhez?

Különböző masszázshengerek, fájó ízületek futás közben labdák formájában. Itt azonban felhívnám a figyelmet arra a hibára, amit nagyon sokan elkövetnek.

Mi lehet a fájdalom közvetlen oka és hogyan lehet megelőzni ezt a gyakori problémát?

Sokszor látom a teremben, hogy az emberek magát a szalagot hengerezik. Annak ellenére, hogy az igencsak nagy fájdalommal jár. Nem magát a szalagot hengerezzük, mivel ez nem egy kontraktilis összehúzódásra hajlamos elem, így ahelyett, hogy javítanánk az állapoton akár még több kárt is okozunk vele magunknak.

fájó ízületek futás közben fáj a csontok ízületei

Az a rész, amit nyújtanunk, lazítanunk kell a csípőnk elülső oldalsó részén található Tensor Fascia Late combpólya feszítő névre hallgató izom. Az esetek jelentős részében az ok lehet a csípő körüli izmaink nem megfelelő működése, a törzsünk stabilitásának valamint a megfelelő talpi boltozat hiánya.

fájó ízületek futás közben ízületek miért fáj

A lazító, nyújtó gyakorlatokat ezért minden esetben ki kell egészíteni célzott erősítéssel! A személyre szabott gyakorlatokért mindenképpen keressünk fel megfelelő szakembert gyógytornászt, rehabilitációs trénert akinek a vezetésével biztonsággal sajátíthatjuk el a megfelelő gyakorlatokat.

Szöveg: Dr. Szikora Gyula Frissítve: A futókat leggyakrabban érintő sérülések a térdhez kötődnek.