Derékfájás ellen. Mi a teendő derékfájás esetén?


Kategória: Gyógytorna Fáj a háta, a nyaka, a karja, derékfájás miatt szenved?

derékfájás ellen

Az ülőmunka okozta panaszok legjobb ellenszere a megfelelően kialakított munkahely és a gyógytorna — mondja Szász Anna, az Oxygen Medical szakembere. A derékfájás lehet az első jelzés Az ülő életmód közismerten elsődleges rizikófaktora az elhízásnak és a metabolikus szindrómának, de jelentősen növeli a szív- és érrendszeri betegségek, sőt derékfájás ellen daganatos betegségek kialakulásának kockázatát is.

Íme, a 9 leghasznosabb tipp derékfájás ellen krém a lábak ízületének fájdalmához. Az első és legfontosabb dolog, hogy ülőmunkánkat ergonomikusan kialakított széken végezzük. Ha számítógépen dolgozunk, a monitor lehetőleg szemmagasságban helyezkedjen derékfájás ellen, pont velünk szemben. Akkor ülünk helyesen, ha a törzsünk és a combunk, valamint a combunk és a lábszárunk 90 fokos szöget zár be egymással.

Ülőmunka? 9 tipp derékfájás ellen

Fontos, hogy a térdhajlatunkat ne nyomja a szék, valamint a talpunk kényelmesen a talajra érjen. A helyes ülő testtartás kialakításának alappillére a medence megfelelő állása.

Posted by Tímár Judit on A derékfájás elsődlegesen egy akut rövid ideje fennálló vagy krónikus régóta elhúzódó tünet, amelynek intenzitása a kellemetlen nyomásérzettől, akár a heves, éles fájdalomig is terjedhet, és mint ilyen, az érintett személy munkaképtelenségét is okozhatja.

Húzzuk ki magunkat, billentsük egészen hátra, majd előre a medencénket. Ezt végezzük el néhányszor, és épp középen állítsuk meg a mozgást, ez lesz a medence ideális állása.

6 módszer, ami bevált derékfájás ellen

A hagyományos derékfájás ellen székek helyett használhatunk térdeplő székeket vagy ülőlabdákat is. A térdeplő székek a gerinc fiziológiás görbületét segítik kialakítani, míg az ülőlabdákon észrevétlenül, de folyamatosan egyensúlyoznunk kell, így a törzsstabilizáló izmaink derékfájás ellen aktiválva vannak.

derékfájás ellen

Gyógyászati segédeszköz boltokban beszerezhetünk olyan párnákat, melyek segítik a helyes ülést. Ilyen lehet a dinamikus ülőpárna dynairékpárna vagy a hengerpárna.

derékfájás ellen

A karunkat akkor tartjuk helyesen, hogy ha gépeléskor az alsó karunk párhuzamos a talajjal, a könyökünk az alkarral derékszöget zár be. Iktassunk be óránként legalább öt perc szünetet, amikor felállunk, mozgunk.

derékfájás ellen

Bizonyos teendőket eleve végezhetünk sétálva, például a telefonálást. Adjunk magadnak minimasszázsokat!

derékfájás ellen

Nem kell bonyolult fogásokat alkalmazni, elég a fájós részt, a derekat, a vállat, a nyakat, a karokat gyengéden átmasszírozni, hogy enyhüljön a fájdalom. Ha a hátunk fáj, derékfájás kínoz, próbáljunk egy teniszlabdát a fal és a hátunk közé szorítani, és különböző irányokban azzal masszírozni magunkat. Tanuljunk a gyógytornásztól!

derékfájás ellen

A szakember nem csak olyan speciális gyakorlatokat tud tanítani, amelyek azonnal enyhítenek a feszültségen, de néhány alkalom során komplexen képes az ülőmunkában felvett kényszertartás, derékfájás ellen rosszul terhelt gerinc, a feszült nyak és váll kimozgatására, a derékfájás és a későbbi komolyabb betegségek megelőzésére. Címkék .